fredag 2 december 2011

Sista (No57)

Att sammanfatta 3 1/2 månader av helt fullständig underbar semester är inget man gör i en handvändning. Antagligen inte heller något jag någonsin kommer att kunna göra, utan att missa essensen av allt fantastiskt. Vi kom till Malta i mitten av augusti med förhoppningen av något nytt och spännande. Men möttes främst av en värme som ingen av oss någonsin erfarit och nu prata vi främst rent temperaturmässigt. Medan vi flöt bort och svor över all svett som forsade över våra kroppar insåg vi allt mer om varandra och om vår fortsatta tillvaro. Jenny som visserligen erkänt efter lite rödvin att jag förmodligen är den person som känner henne bäst, menar också lite tvetydigt att jag kanske inte alls vet något om henne. Så för att knyta ihop säcken på denna vistelse och av denna framgångsrika blogg tänkte jag berätta allt jag lärt mig under denna vistelse om såväl Malta som min älskade sambo.

1.Jenny älskar sås
2.Malteser älskar fyrvärkerier, och kanin
3.Jenny tycker om att känna sig behövd och styra i köket
4.Malteserna har en reklampaus i mitten av biofilmen
5.Jenny älskar kjolar, skor, och handväskor
6.Malteserna skrattar åt dig om du vill betala för din egen drink eller shot, du BÖR alltid bli bjuden
7.Jenny gillar lakrits och smågodis i övrigt
8.Malteserna gör "kattmjau" när de ser en "snygg" tjej på gatan
9.Jenny vill ha lite mjölk i stitt te
10.Malteserna lär sig allt i skolan på engelska men talar även flytande maltesiska
11.Jenny sover i uppenbart komplicerade ställningar
12.Malteserna ligger cirka 10år efter i stil, rent modemässigt
13.Jenny gillar deckare
14.Malteserna klär sig i täckjacka trots 20gradig värme
15.Jenny är en morgonmänniska
16.Malteserna är mycket gästvänliga
17.Jenny tycker inte om att kramas men tränar på det för att bli bättre
18. Malteserna är katoliker och har sjukt mycket kyrkor på mycket liten yta
19. Jenny är överlag en genuin människa som trots vissa konstiga drag och en stark förkärlek till Läkerol och fotboll är ganska trevlig.
20. Malteserna är överlag oftast byggarbetare, fiskare, eller kvinnor med breda höfter och skrikande barn.


Självklart har jag lärt mig galet mycket om mig själv också, men listan får ju inte bli allt för lång och helt ärligt så har ni nog tröttnat vid det här laget i alla fall och börjat kolla på bilderna istället. Så sammanfattningsvis så har det varit en intressant och givande liten resa med väldigt mycket vin, shopping, spa, caféer, och mat. En lite över tremånaders semester utan husvagnen, matchande overaller, och de dryga barnen. Bra helt enkelt. Tack och godnatt.














1 kommentar:

  1. Sammanfattningsvis verkar ni haft det superduperbra, som jag har sett hela hösten :) Men ser fram emot en riktig face2face-date istället för en skypedate i jul!

    SvaraRadera