söndag 9 oktober 2011

No32

I torsdags kom vårt första besök hit i form av Karin och Liza. Med tanke på vår tentastress så fick de kanske inte ett välkomnande av världsklass. Dessutom hamna det i världens oväder när vi skickade iväg dem till affären, så ingen jättebra start på deras semester. Men vad är det man säger? Det kan bara bli bättre! Och bättre blev det.

På fredagen tog jag och Elina en taxi till en liten by på andra sidan ön för att skriva vår tenta. Med tanke på hur oroliga vi varit så tror jag ändå att det gick helt ok, och med lite tur har vi kanske till och med klarat den! Liza och Karin spenderade dagen med att sola, bada och kolla in ön. På kvällen firade vi  med god mat och drinkar på level22 och Juuls. En riktigt mysig kväll.

Vi har märkt en del fördelar med att ha gäster här, bland annat blir det blir mycket mer ordentliga och organiserade frukostar än när det bara är jag och Elina. Så på lördagen dukade vi fram en riktig brakfrukost innan vi begav oss mot valletta för lite shopping. Som vanligt var det jag som handlade mest medan Elina, hör och häpna, inte kom hem med en enda påse!! Karin och Liza däremot hittade lite fina klänningar och annat smått och gott. På kvällen tog vi med dem till vår absoluta favoritrestaurang, lulu, och de var lika förtjusta i maten som vi är. Efter mycket mat rullade vi vidare mot drinkarna... Söndagen har därför spenderats på le meridiens spaavdelning och framför några trevliga filmer, detta medan det blåst stormvindar utanför. Mysigt!












1 kommentar:

  1. verkar som lilla jentan har det lika bra som jag! :)

    SvaraRadera