torsdag 3 november 2011

No45

En större förmögenhet (läs, 18 euro) spenderades igår kväll på tigerräckor och oj vad gott det var! (se bild nedan.) Imorse ringde klockan vid 08.00, och jag som drömt om ett yrke som såsgörare med Jenny som första falukorvsstekare hela natten visste varken ut eller in när jag väcktes. Fick efter diverse påklädningsförsök för mig att min klocka gick enligt sommartid igen. Men efter några minuters ångest gick även Jenny upp ur sin dvala och allt var i sin ordning. Varför allt detta, jo vi hade nämligen mysfika på caféet Mint inbokat med några av de andra svenska tjejerna. Och någon timmes trevlig pratstund flöt förbi. 

Vi for sedan till huvudstaden och turistade på riktigt. Om jag haft ett lätt beroende av modetidningar innan så har det definitivt förvärrats här, finns ju ingen inspiration bland folket på gatan här som det finns i Sverige. Därmed har min dyraste tidning inhandlats idag, vi nämner inget pris men jag ska säga att den var värd varenda krona. Jenny inhandlade istället julinspirerade recept i tidningsform. Säger ganska mycket om vilka vi är skulle jag tro. Utöver vårt turistande bland båtar vid Grand Harbour, har vi besökt det vackraste jag sett i hela mitt liv. St John´s Co-catedral är Maltas andra domkyrka och så vackert att det inte finns några ord som kan beskriva. Kyrkan är från 1500-talet och får en bokstavligt att tappa andan, synd att det vackraste i livet inte går att fånga på bild i sin fulla helhet. Men det är just det som gör det vackraste så vackert. I morgon kväll ska vi dit på konsert, vi har inte konverterat än men det kanske kommer när vi fått bikta oss lite.  



















1 kommentar:

  1. sedärja! Tintin var bra, det var lite spontant att gå med och se den, men jag gillade den! Väldigt snyggt gjord, välgjord o så :) Värt ett besök i biosalongen!

    SvaraRadera