lördag 5 november 2011

No46

Då var man ett år äldre.. japp idag firades det födelsedag här på Malta. Morgonen började tidigt med sång och dans utav Elina, mycket fint. Hon släpade sedan med mig till Hilton och deras fantastiska hotellfrukost. Den hade verkligen allt man kunde önska sig, till och med champagne…ja ni förstår.. Dagen fortsatte sedan med ett par timmar på spa, där vi återhämtade lite krafter efter den tidiga morgonen. Eftermiddagen bjöd på cupfinal och vi kunde med glädje konstarea att HIF nu dominerar svensk fotboll med tre titlar utav tre möjliga! Födelsedagen var fulländad. trodde jag… förutom detta fick jag riktigt fina presenter av min kära sambo, hon är så snäll och givmild. Ett smyckesskrin till slarviga mig, i spegelglas och ett par morgontofflor vid namn Ivar (se bild). Kan det blir så mycket bättre? Ja det kunde  det. Kvällen ägnade vi förts åt lite förvinsdrick hemma och gick sedan vidare vi till "vår" restaurang och käkade trerätters och drack gott vin. Det sjöngs och skrattades och vi var de sista gästerna som lämnade stället, till servitörernas stora sorg… Födelsedagen kan alltså sammanfattas med ett ord: Fantastiskt. Och det är som min kära mor sa: " detta är säkert en födelsedag du för alltid kommer att komma ihåg". Och jag är alldeles säker på att hon har rätt. Elina är en fenomenal födelsedagsfirare och jag kan bara tacka och bocka! Efter de sedvanliga limoncello-shotarna kan en del roliga saker hända. Vad som fick mig att vrida mig av skratt idag vad när Elina gick in i en spegel och sa: "excuse me", innan hon inser att det är hennes egen spegelbild hon talar till... Nu sitter vi på balkongen och dricker ur rödvinsflaskan som påbörjades tidigare. Har aldrig tidigare suttit ute mitt i natten i kortärmat, den 5e november.. Underbart!! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar