fredag 18 november 2011

No49

Så var det tomt och kallt i vårt lilla hem igen. Det är bra fart i den där familjen Göransson/Eriksson, och det har varit riktigt mysigt att ha dem här! Tisdagen spenderades på shoppingtur, först Valletta, sen Sliema. Med några shoppingkassar i handen och med trötta fötter åkte vi hem och laddade upp inför kvällens middag på vår kära restaurang Lulu. Med tanke på hur mycket vi snackat upp den där restaurangen så var det extra roligt att våra gäster var lika nöjda som oss med mat och allt där till. En riktigt lyckad dag med andra ord. Onsdagen bjöd på regn och rusk vilket gjorde att vi fick vaska fram inomhusaktiviteter (inte det lättaste på Malta) efter en lång frukost bar det därför av till Tigne, shoppingcentrat. Där fick de glada faluborna vada bland alla julsaker och äta jättekanelbullarna med jättemycket frosting från cinnabon. Lite shopping hanns det självklart också med. Det var ju trots allt något av ett expertgäng inom just detta område som vi hade på besök. En mysig hemmakväll var den perfekta avslutet på dessa dagar. Tack mamma Ulrika, mormor Carine och storebror(?) Oskar för allt! Med er har man då aldrig en tråkig stund. Mormorn har återinfört ägg i mitt liv och gett mig en ny frukostvän - frömixen! Mamma Ulrika har vigt in mig i Bjorg-familjen, jag känner mig nu som en av er ;) Och Oskar, min pensionär, inte trodde man att det fanns en så gammal liten farbror i dig :) 

Ikväll är det åter igen konstnärsfredag. Inte många sådan kvar nu, så passar på att njuta så länge det varar, för om två veckor beger vi oss mot nordligare breddgrader!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar