torsdag 1 september 2011

No10

Dagen har som vanligt gått otroligt fort, men vi har faktiskt hunnit en hel del idag! På förmiddagen tog vi oss in till Valletta för att skaffa Maltesiska ID-kort. Ytterligare än gång har vi fått se prov på maltesernas ineffektivitet. Ingen stress där inte! Skönt att ha det avklarat i alla fall. Självklart hann vi även med att gå en repa bland affärerna innan vi satte oss på bussen hem för att avnjuta vår enormt goda pastasallad. Vi gjorde en fantastisk upptäckt igår, och det är att fetaosten här är jättebillig, hurra!

Med nya krafter begav vi oss till Sliema, och besökte ytterligare en gång shoppingcentret The Point. Vår nya favoritplats på jorden. Inte enbart på grund av de många affärerna, och de fantastiska kanelbullarna på Cinnabon, utan även för att de har en oslagbar AC. Vi hade en del ärenden att uträtta, så det var inte enbart nöjesshopping. Efter en rad avklarade ärenden mötte vi upp med Erik. Eftersom vi varit lite osäkra på om vi kunnat få post till vår lägenhet eller inte, hade jag bett mina föräldrar att skicka lite saker till hans adress istället. Har hört mycket dåligt om Maltas postservice, och var därför tämligen glad och förvånad då paketet nådde fram redan på femte dagen. Extra bonus i paketet var en stor påse saltlakrits, man tackar!

För alla oroliga föräldrar och släktingar där hemma vill jag förtydliga att vi idag även hunnit med att plugga lite.

Imorgon blir det bowling och därefter tänker jag inkassera min drink som Elina nu är skyldig mig sedan min vinst i första etappen av flygplanstävlingen.

På återhörade.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar