lördag 24 september 2011

No26

Idag gick årets första lussebak av stapeln, sisådär två månader för tidigt. Men varför endast avnjuta detta goda bakverk några få veckor om året? 

Igår morse bänkade vi oss framför datorerna, i vars ett rum, med hörlurarna i och mikrofonerna inkopplade för att ha vårt första nätbaserade seminarium, känns rätt så härligt när man inser att man befinner sig på en medelhavs ö med sol och högsommarvärme samtidigt som de andra som läser kursen sitter i olika delar av kalla, ruggiga Sverige.

Vi fick återigen in lite nya pengar på kontot igår, vilket fick oss att inse att en månad går alldeles otroligt fort. Självklart behövde vårt shoppingbegär stillas så vi begav oss mot affärerna. Med vars ett par trötta ben och några shoppingpåsar glatt dinglandes i händerna åkte vi hemåt, nöjda med dagen. Elina är otroligt duktig på att hitta bra shopping vilket hon visade igår. Vi hittade flera affärer vi inte tidigare varit inne i. En som var speciellt rolig låg på en liten sidogata i Valletta och vi båda kunde handlat huuur mycket som helst. Denna gången blev det dock bara en kjol för mig och en liten jacka för Elina. Jag köpte också ett par röda och en liten tröja. Elina nöjde sig med jackan men försöker nu starta en ny trend med sina nyinhandlade servettringar som ni nu mera kan se dinglandes på hennes handleder.

Annars har det blivit mycket filmkvällar, det är ganska skönt att hänga i soffan och dricka lite te på kvällskvisten, särskilt efter våra så ansträngande dagar!











2 kommentarer:

  1. Åååh så gott! Gott om saffran finns här ju i Spanien men tyvärr har jag varken diskbänk eller ugn så jag får hålla mig i hatten tills Sverige i december.

    SvaraRadera
  2. Oh fy fabian vad gott. Förra året hade vi advents-bak varje söndag i december, det får ni joina i år! Hoppas middagen på Paparazzi var trevlig häromdagen, jag hänger på nästa gång :)

    SvaraRadera