onsdag 7 september 2011

No16

Dagen började på vårt gym där Jenny tränade sig genomblöt och jag själv simmade omkring i poolen och läste en bok. På grund av att mina lungor hostats sönder de senaste veckorna så har tant doktor också kallad Jenny Storm, ordinerat att "ta det lugnt" tills det att jag kan andas riktigt, vilket nu även en nyinköpt hostmedicin med körsbärssmak ska hjälpa till med, MUMS. Efter att Jenny tränat klart badade vi lite till och fick sällskap av Maltas manliga fotbollslag vilket inte var ett särskilt jobbigt inslag. Efter nya bekantskaper och nytvättat hår begav vi oss till huvudstaden Valetta.

Så nu är vi officiellt malteser, vi var nämligen där och hämtade ut våra mycket tjusiga maltesiska ID-kort. Detta innebär att vi åker för halvapriset på bussen och kan känna oss som riktiga malteser när andan skulle falla på. I Valetta fick jag även hjälp av en trevlig man att rengöra min nya skinnväska. Förutom att hjälpa damer i nöd, så tillverkade han kostymer bland annat en romersk riddarrustning som han bar när han ville vara snygg om fredagskvällarna. Efter lite nyinköpta träningskläder och goda charkuteriprodukter så sitter vi nu här med kvällens middag och ett glas vin.  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar